Így látják a rendezvények látogatói a Király utcát

Fővárosunk példája azt mutatja, hogy néhány éve megindult a fiatal és iskolázott társadalmi csoportok visszaáramlása a szolgáltatásokkal és infrastruktúrával jól ellátott, kikapcsolódási lehetőségeket bőségesen biztosító városi, főleg belvárosi területekre.

E folyamat sikerének záloga a hosszú távú stratégia és a tudatos tervezés. A belvárosi területek e tekintetben egyre erősebb versenyben vannak a nem csak központi fekvésű, de még könnyen megközelíthető és szolgáltatásokkal jól ellátott városrész-központokkal, sőt a belváros alternatívájaként szolgáló bevásárlóközpontokkal szemben is. Annak érdekében, hogy a Királyutca Designutca Klaszer vezetői és a Királyi Vásár szervezői megismerhessék azok véleményét, akik használják, illetve használóivá válhatnak a Király utcának és szolgáltatásainak, szükségesnek tartották, hogy elkészítsenek egy olyan kérdőíves felmérést, amelyből megtudhatják az emberek elégedettségét.

Ezen kérdőíves felmérést és annak értékelését a REevolutio Consulting végezte el, azon céllal, hogy a Királyi Vásár szervezői a jövőbeni rendezvényeinket és a szolgáltatási mixünket, igazi szolgáltatójává válva a köznek az összegző tanulmányban foglaltak eredményére alapozhassák. Ahhoz, hogy a társadalom, a polgárok és a vállalkozások ne csupán „elszenvedjék” a környezetük külső kihívásokra, változásokra reagáló átalakulását, hanem aktív szereplői, befogadói és kezdeményezői legyenek szűkebb és tágabb életterük fejlődésének, a helyben lakók megszólítására és intenzív bevonására, aktív részvételére van szükség. A felelős és tudatos polgár és vállalkozó mozgósítása és társadalmi, kulturális felelősségének kialakítása az elsőrendű feladat.

A 2011 szeptemberében megrendezett Királyi Vásáron számos vendég töltött ki elégedettségi kérdőívet, közel ötszázan válaszoltak a kérdésekre, ezek között voltak: a résztvevő árusok, a rendezvényen fellépők, a lakosság, a helyi üzletek, és vállalkozások. A látogatók között minden korosztály megtalálható volt, azonban a Királyi Vásár legjellemzőbb közönsége felsőfokú végzettséggel rendelkező budapesti nő, aki barátnőivel érkezett az eseményre. A női látogatók száma nagyon felülprezentált volt, amely vélhetően a programkínálat jellegéből fakadt. Az érdeklődők elégedettek voltak a kezdeményezéssel, leginkább a programok és a környék hangulata jelentett vonzerőt számukra.

A rendszeres rendezvények alapvető szándéka magának a Király utcának a népszerűsítése és vonzerejének növelése, az, hogy megélénküljön a kereskedelmi forgalom, továbbá összehangolt nyitva tartásokkal és a folyamatos kulturális programokkal társadalmi fókuszban tartsa az utcát, fokozza a látogatók érdeklődését a Király utcában fellelhető szolgáltatások iránt.

2012-02-24